Home » Ιστορία » Οι Μετατοπίσεις ενός Συνδέσμου (Φ.Ι.ΛΟ.Σ) και του περιοδικού «ΤΡΙΚΑΛΙΝΑ»

Οι Μετατοπίσεις ενός Συνδέσμου (Φ.Ι.ΛΟ.Σ) και του περιοδικού «ΤΡΙΚΑΛΙΝΑ»

Φ.Ι.ΛΟ.Σ. Τρικάλων παρακλάδι της χούντας της «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών» ;

Από το επίσημο site  filostrikalon.gr ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ διαβάζουμε : «Ο Φιλολογικός Ιστορικός Λογοτεχνικός Σύνδεσμος (Φ.Ι.ΛΟ.Σ.) Τρικάλων ιδρύθηκε στα Τρίκαλα το 1978 με πρωτοβουλία του νέου, τότε, φιλολόγου Θεοδώρου Νημά. Ο πυρήνας των πρώτων μελών συσπειρώθηκε γύρω από το νεοσύστατο διοικητικό συμβούλιο, το οποίο λειτούργησε με πενιχρά οικονομικά μέσα, έχοντας ως πρώτο πρόεδρο τον δημοσιογράφο Θεολόγη Τριανταφύλλου και γενικό γραμματέα τον Θεόδωρο Νημά. Η θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου ήταν και συνεχίζει να είναι μέχρι σήμερα, βάσει του επίσημου Καταστατικού λειτουργίας του Συνδέσμου, ετήσια. Ο Φ.Ι.ΛΟ.Σ. με συνέπεια εδώ και τριάντα οκτώ (38) χρόνια προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες στα πολιτιστικά δρώμενα της περιοχής Τρικάλων, και όχι μόνον. Χάρις στην ανιδιοτελή προσφορά των εκάστοτε διοικητικών συμβουλίων του, αλλά και όλων των μελών του, και με τη στήριξη, ελάχιστα της Πολιτείας και περισσότερο κάποιων φιλοπροόδων πολιτών, Τρικαλινών και μη, ο Φ.Ι.ΛΟ.Σ. έχει καταξιωθεί ως ένα από τα δραστηριότερα πολιτιστικά σωματεία της χώρας μας. Μάλιστα τιμήθηκε για την προσφορά του στα Ελληνικά Γράμματα από την Ακαδημία Αθηνών. Από το 1992 στεγάζεται σε ιδιόκτητο διαμέρισμα που δώρισε στον Φ.Ι.ΛΟ.Σ. ο Τρικαλινός συγγραφέας και ευπατρίδης Παναγιώτης Χρ. Χατζηγάκης με σκοπό την ίδρυση και λειτουργία της «Βιβλιοθήκης Παναγιώτη & Μαρίας Χατζηγάκη – Φ.Ι.ΛΟ.Σ.». Μέλη του Συνδέσμου είναι Τρικαλινοί και όχι μόνο φίλοι της ιστορίας, του πολιτισμού και του πνεύματος, πολλοί εκπαιδευτικοί και επιφανείς επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων».

Ο Δημοσιογράφος Θεολόγης Τριανταφύλου ήταν ο συντάκτης του χουντικού περιοδικού «ΤΡΙΚΚΗ» της διορισμένης Νομαρχίας της «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών» την περίοδο 1970-1972. Περιοδικό με άπειρα άρθρα εναντίον των εγκληματιών του ΕΑΜ και τους ΕΛΑΣ, όπως αποκαλούσε τις δυο αντιστασιακές οργανώσεις των Ελλήνων που απαρτιζόταν από το 80% του Ελληνικού λαού. Η Εγκληματική δράσις του ΕΑΜ και οι εορτασμοί για την συντριβή των κομμουνιστοσυμμοριτών στο Γράμμο και Βίτσι δεν είχε τέλος και των φιλόλογων τρικαλινών ομιλητών για τις εορταστικές εκδηλώσεις με το ίδιο πάντα μένος.

Τον Θεόδωρο Νημά τον συναντούμε την περίοδο της Δικτατορίας συμπαθών την «σωτήρια επανάσταση» της 21η Απριλίου και αργότερα φιλόλογο πια μετά μεγάλης εμμονής να υπερασπίζεται τον  Γεώργιο Κονδύλη γνωστό για τις αντικομουνιστικές απόψεις, δράσεις και τις συμπάθειες του για τον Μουσολίνι και την πολιτική σταδιοδρομία του με τα πλείστα στρατιωτικά πραξικοπήματα και τελευταία με τη δικτατορική κυβέρνησή του που διοργάνωσε το νόθο δημοψήφισμα (1935)για την επαναφορά της Βασιλείας στην Ελλάδα. Και ακολούθησε η δικτατορία του Μεταξά.

Εγκαίνια για τη ανακάλυψη «κρυφού σχολείου» στην Καλαμπάκα(?)

Λίγο αργότερα το 1980 περίπου αποχωρεί ο  Θεολόγης Τριανταφύλλου, και ο ΦΙΛΟΣ τελεί κάτω από μονοκρατορία του προέδρου του Συνδέσμου, φιλόλογου Θεόδωρου Νημά, για πολλά χρόνια, κτίζοντας σιγά-σιγά την ακαδημαϊκή καριέρα του. Κρατώντας της ιδεολογικοπολιτικές του αρχές της άκρας δεξιάς, τις οποίες προσπαθεί να τις εξισορροπήσει με την συντηρητική παράταξη της δεξιάς από την περίοδο του Κων. Καραμανλή.

Αν εξετάσει κανείς τα μέλη του συνδέσμου και τους συνεργάτες του περιοδικού θα βρει και νέους ανθρώπους και αριστερούς και δεξιούς, οι οποίοι δεν γνώριζαν προφανώς πρόσωπα και πράγματα την περίοδο της Δικτατορίας και κάθε καλλιτεχνική και φιλολογική κίνηση την περίοδο της μεταπολίτευσης έλκυε από όλες τις παρατάξεις ανθρώπους για να διοχετεύσουν τα ενδιαφέροντά τους και τη συμμετοχή τους.

Ο Φιλολογικός Σύνδεσμος Φ.Ι.ΛΟ.Σ βρίσκει αμέσως  στέγη από δωρεά του Παναγιώτη Χρ. Χατζηγάκη.

Η πολικοιδεολογική εξάρτηση του ΦΙΛΟΣ από τη συντηρητική παράταξη της δεξιάς είναι καταφανής τα επόμενα χρόνια και ο ομφάλιος λώρος δεν κόπηκε ποτέ μετά τη μεταπολίτευση.

Είναι τυχαίο επίσης που η Ιερά Μητρόπολης Τρίκκης(η Ιεραρχία) δεν κόβει και εκείνη ποτέ τον ομφάλιο λώρο με τη συντηρητική παράταξη της δεξιάς στα Τρίκαλα και του ΦΙΛΟΣ.

Την περίοδο  της Χούντα 1967-1974 η Ιεραρχία της Ιερά Μητρόπολης Τρίκκης υπήρξε ένθερμη υποστηριχτής της Χούντας «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών» με πολλά δοξαστικά.

Από εορταστική εκδήλωση στο στρατόπεδο Καβράκου

Εξού και η εμμονή του ΦΙΛΟΣ και του περιοδικού ΤΡΙΚΑΛΙΝΑ στα συμπόσια και τις συνεδρίες για τα εκκλησιαστικά μνημεία των Τρικάλων και πολλά άλλα (που τυχαίνουν πάντα οικονομικής ενίσχυσης) και όχι μόνο. Η πολικοθρησκετυτική εξουσία(της Ιεραρχίας και του πολιτικού ιερατείου) των Τρικάλων είναι σφιχταγκαλιασμένη εκ παλαιότατων χρόνων.

Τυχαίο είναι ότι και το 11 συνέδριο του ΦΙΛΟΣ το στηρίζει πάλι η Ιερά Μητρόπολης Τρικάλων και σύσσωμη η πολιτική ηγεσία της συντηρητικής παράταξης της δεξιάς ;

Στο ερώτημα: ο Φ.Ι.ΛΟ.Σ. Τρικάλων, παρακλάδι της χούντας της «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών»; Ας το απαντήσει ο καθένας μετά τη συμπλήρωση ενός μέρους ακόμη της ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ  του και του περιοδικού ΤΡΙΚΑΛΙΝΑ.