Συχνές Ερωτήσεις   •  Αναζήτηση
Σύνδεση  •  Εγγραφή
 
Τρικαλινοί αποκηρύσσουν τον Τσιτσάνη!!

 
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.agapo.gr Αρχική σελίδα -> Tσιτσάνης
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας :: Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας  
Συγγραφέας Μήνυμα
admin
Site Admin


Συμμετάσχουν: 21 Ιούλ 05
Δημοσιεύσεις: 743

ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: Σαβ Ιούλ 25, 2015 8:18 pm    Θέμα δημοσίευσης: Τρικαλινοί αποκηρύσσουν τον Τσιτσάνη!! Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματος

Το Βαρούσι εναντίον του Παπαστεργίου για το... Σακαφλιά και τα προεκλογικά "ΘΑ".

22 Ιουν 2015

Επιστολή προς το Δήμαρχο Τρικκαίων, Δημήτρη Παπαστεργίου απέστειλε το Δ.Σ. του Πολιτιστικού Συλλόγου "Το Βαρούσι" για τον... Σακαφλιά και τις προεκλογικές δεσμεύσεις του. Αναλυτικά επισημαίνουν τα εξής:
Με έκπληξη διαβάσαμε στον τοπικό τύπο, ότι σε εκδηλώσεις που ετοιμάζει ο Δήμος για να τιμήσει τον κορυφαίο μουσικοσυνθέτη Β. Τσιτσάνη περιλαμβάνεται και θεατρική παράσταση «ΣΑΚΑΦΛΙΑΣ» που έχει και μικρή ταινία που γυρίστηκε σε παραδοσιακό σπίτι στο ΒΑΡΟΥΣΙ. Επειδή όπως σας έχουμε εξηγήσει κ. Δήμαρχε κατά την προεκλογική σας επίσκεψη στα γραφεία του Συλλόγου μας στις 4/4/2014, ο Σακαφλιάς που ήταν κατάδικος των φυλακών Τρικάλων δεν έχει καμία σχέση με το ΒΑΡΟΥΣΙ ούτε και με την πόλη των Τρικάλων σας είπαμε να απαλείψετε από το υπόμνημα σας την υπ.αρ. 8 πρότασή σας που αναφέρατε «’Αναβίωση του μύθου της περιοχής από τα «στενά των Τρικάλων» (Τσιτσάνης, Σακαφλιάς)’, με καθιέρωση γιορτών Παλιάς Πόλης» και υποσχεθήκατε ότι θα το κάνετε.
Γιορτές Παλιάς Πόλης μέχρι στιγμής δεν έχουν προγραμματιστεί, ίσως είναι ακόμη γρήγορα.
Αντ’ αυτού, παρά τις υποσχέσεις σας, βλέπουμε να δίνονται παραστάσεις και μάλιστα υπό την αιγίδα του Δήμου, που τιμούν και ηρωοποιούν έναν κατάδικο του κοινού ποινικού δικαίου, ο οποίος επαναλαμβάνουμε δεν είχε καμία σχέση με το ΒΑΡΟΥΣΙ και ήταν παλιός έγκλειστος στις φυλακές των Τρικάλων για κακουργηματικές πράξεις.
Επειδή η παραπάνω εκδήλωση παραποιεί και κακοποιεί την ΙΣΤΟΡΙΑ και προβάλλει ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ, επικίνδυνα και επιβλαβή για τα παιδιά μας, σας προσκαλούμε να την ακυρώσετε.
Ελπίζουμε ότι θα κατανοήσετε πλήρως τις εύλογες και δικαιολογημένες ανησυχίες μας και θα ανταποκριθείτε στα δίκαια αιτήματα μας και θα θελήσετε να μας ενημερώσετε εγγράφως για τις σχετικές ενέργειες σας.
Το Δ.Σ.
Του Π.Σ. «ΤΟ ΒΑΡΟΥΣΙ»



Οι Τρικαλινοί αποκηρύσσουν τον θρυλικό Σακαφλιά!!

23 Ιουνίου 2015

Οι κάτοικοι της ιστορικής συνοικίας της πόλης αποκηρύσσουν τον Σακαφλιά… (… είναι θρύλος για τα Τρίκαλα!!!) και καταφέρονται εναντίον του δημάρχου Τρικκαίων Δ. Παπαστεργίου…

Αφορμή για την κόντρα αποτέλεσε μια ταινία μικρού μήκους που γυρίστηκε σε παραδοσιακή κατοικία στο Βαρούσι (… στα «στενά του Σακαφλιά» κατά τον θρύλο, που δεν δέχονται όμως οι κάτοικοι της περιοχής!!!) και το γεγονός ότι αυτή θα προβληθεί σε εκδήλωση υπό την αιγίδα του Δήμου Τρικκαίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του trikalavoice.gr Βαρουσιώτες είχαν κάνει παράσταση διαμαρτυρίας προ ημερών στον δήμαρχο Τρικκαίων, ενώ πλέον με ανοιχτή επιστολή τους κάνουν γνωστές τις απόψεις τους.

Αναλυτικά:

«Με έκπληξη διαβάσαμε στον τοπικό τύπο, ότι σε εκδηλώσεις που ετοιμάζει ο Δήμος για να τιμήσει τον κορυφαίο μουσικοσυνθέτη Β. Τσιτσάνη περιλαμβάνεται και θεατρική παράσταση «ΣΑΚΑΦΛΙΑΣ» που έχει και μικρή ταινία που γυρίστηκε σε παραδοσιακό σπίτι στο ΒΑΡΟΥΣΙ. Επειδή όπως σας έχουμε εξηγήσει κ. Δήμαρχε κατά την προεκλογική σας επίσκεψη στα γραφεία του Συλλόγου μας στις 4/4/2014, ο Σακαφλιάς που ήταν κατάδικος των φυλακών Τρικάλων δεν έχει καμία σχέση με το ΒΑΡΟΥΣΙ ούτε και με την πόλη των Τρικάλων σας είπαμε να απαλείψετε από το υπόμνημα σας την υπ.αρ. 8 πρότασή σας που αναφέρατε «’Αναβίωση του μύθου της περιοχής από τα «στενά των Τρικάλων» (Τσιτσάνης, Σακαφλιάς)’, με καθιέρωση γιορτών Παλιάς Πόλης» και υποσχεθήκατε ότι θα το κάνετε.

Γιορτές Παλιάς Πόλης μέχρι στιγμής δεν έχουν προγραμματιστεί, ίσως είναι ακόμη γρήγορα.

Αντ’ αυτού, παρά τις υποσχέσεις σας, βλέπουμε να δίνονται παραστάσεις και μάλιστα υπό την αιγίδα του Δήμου, που τιμούν και ηρωοποιούν έναν κατάδικο του κοινού ποινικού δικαίου, ο οποίος επαναλαμβάνουμε δεν είχε καμία σχέση με το ΒΑΡΟΥΣΙ και ήταν παλιός έγκλειστος στις φυλακές των Τρικάλων για κακουργηματικές πράξεις.

Επειδή η παραπάνω εκδήλωση παραποιεί και κακοποιεί την ΙΣΤΟΡΙΑ και προβάλλει ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ, επικίνδυνα και επιβλαβή για τα παιδιά μας, σας προσκαλούμε να την ακυρώσετε.

Ελπίζουμε ότι θα κατανοήσετε πλήρως τις εύλογες και δικαιολογημένες ανησυχίες μας και θα ανταποκριθείτε στα δίκαια αιτήματα μας και θα θελήσετε να μας ενημερώσετε εγγράφως για τις σχετικές ενέργειες σας.

Το Δ.Σ.

Του Π.Σ. «ΤΟ ΒΑΡΟΥΣΙ»».

http://simantro.gr



[b]
Στα Τρίκαλα στα δυο στενά… αλλά όχι στο Βαρουσι


24 Ιουνίου 2015

0ΑΛΗΘΕΙΕΣ, ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΑΙΝΙΕΣ
(για τον ανύπαρκτο μύθο του Σακαφλιά…)

Υπό την αιγίδα του Δήμου Τρικκαίων.

Την Τρίτη 26/05/2015 διαβάσαμε στον τοπικό τύπο ‘’Στο πλαίσιο του έτους Τσιτσάνη το Κέντρο Ερευνών ετοιμάζει διάφορες εκδηλώσεις για να τιμήσει τον μεγάλο Τρικαλινό μουσικοσυνθέτη. Στις 26 Ιουνίου θα προχωρήσει σε ένα αφιέρωμα που θα περιλαμβάνει ένα θεατρικό, μια μίνι ταινία, χορευτικά και την εμφάνιση της ορχήστρας Βασίλη Τσιτσάνη. Τα γυρίσματα της ταινίας με τίτλο «Σακαφλιάς ο Μύθος» κράτησαν τρεις ημέρες και έγιναν στα Μεγάλα Καλύβια και στο «ΒΑΡΟΥΣΙ».
Σε επικοινωνία μας με αρμόδιο του Δήμου πληροφορηθήκαμε ότι η εκδήλωση είναι ιδιωτική και δεν έχει καλυφθεί από τον Δήμο.
Στις 12/06/2015 ξαναδιαβάσαμε στον τύπο για «Εβδομάδα μουσικής και Τέχνης στο πάρκο των παλιών φυλακών» που ετοίμασε ο Δήμος. Μεταξύ άλλων αναφέρεται: Στις 26 Ιουνίου 2015 ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΑΚΑΦΛΙΑΣ.
Ο Σύλλογος μας εδώ και τριάντα χρόνια, από την ίδρυσή του, έχει αγωνιστεί για την διαφώτιση του κοινού και την αποκατάσταση της αλήθειας, σχετικά με την υπόθεση «Σακαφλιάς».
Για τούτο με εκδηλώσεις και δημοσιεύματα παρουσίασε το θέμα στις πραγματικές του διαστάσεις.
Με βιβλιογραφικά δεδομένα, όπως το βιβλίο του Κώστα Χατζηδουλή «Βασίλης Τσιτσάνης, η ζωή μου, το έργο μου» που κυκλοφόρησε όταν ο ζούσε ο Βασίλης Τσιτσάνης στην σελ. 81 χαρακτηριστικά γράφει ότι ο Σακαφλιάς που δολοφονήθηκε, στις φυλακές Τρικάλων από συγκρατούμενό του, ήταν κατάδικος των φυλακών για εκμετάλλευση γυναικών της αμαρτίας και για κλοπές. Το φονικό έγινε στο πλυσταριό των φυλακών στο οποίο καταλήγουν οι δυο στενοί διάδρομοι. Όπως είναι γνωστό στην γλώσσα των καταδίκων «στενή» λέγεται η φυλακή και «στενά» οι διάδρομοί της.
Επίσης στο βιβλίο του του Ηλία Πετρόπουλου ‘ρεμπέτικα Τραγούδια’ σελ. 217 επισημαίνεται το εξής «τα περίφημα Δυο Στενά δεν βρίσκονται στα Τρίκαλα, στην Αγία Επίσκεψη, αλλά είναι μέρος του προαυλίου της φυλακής Τρικάλων και για την ακρίβεια είναι δύο διάδρομοι-προεκτάσεις της αυλής που κυκλώνουν το κτίριο των θαλάμων».
Τα ίδια περίπου αναφέρονται και στο πόνημα της συγγραφέως κ. Μαρούλας Κλιάφα «Το Χρονικό των Ποινικών Φυλακών Τρικάλων (1895-2006)» μέσα από τις εφημερίδες της εποχής.
Προεκλογικά στις 04/04/2014 ο νυν Δήμαρχος ζήτησε να μας επισκεφθεί στα γραφεία του συλλόγου μας και με υπόμνημά του, μας υπέβαλε 9 προτάσεις για τον παραδοσιακό οικισμό. Στην υπ. αρ. 8 έγραφε, «Αναβίωση του μύθου της περιοχής από τα «στενά των Τρικάλων» (Τσιτσάνης, Σακαφλιάς)’, με καθιέρωση γιορτών Παλιάς Πόλης». Όταν του εξηγήσαμε ποια είναι η αλήθεια με την ιστορία γύρω από τον Σακαφλιά έδειξε ότι το κατάλαβε και θα το αποσύρει. Έφυγε, αφήνοντας μας την εντύπωση, ότι θα κάνει άλλου είδους γιορτές σχετικά με τον Τσιτσάνη και την περιοχή. Ίσως είναι γρήγορα ακόμα από την ανάληψη της εξουσίας.
Εκείνο που προέχει αυτή την στιγμή είναι το εξής: πώς είναι δυνατόν ο Δήμος να συναινεί και μάλιστα υπό την αιγίδα του να προβάλλονται αρνητικά πρότυπα.
Ρώτησε τους φιλόδοξους καλλιτέχνες αν διερεύνησαν το θέμα, αν διάβασαν σχετικά πριν ξεκινήσουν να πραγματοποιήσουν τα καλλιτεχνικά τους σχέδια;
Είναι σωστό και φρόνιμο από μια Δημοτική Αρχή να προβάλλονται ανιστόρητα, ως πρότυπα αντικοινωνικά στοιχεία, όταν εκδηλώσεις σαν αυτή λαμβάνουν χώρα υπό την αιγίδα του Δήμου;
Πως διοργανώνονται εκδηλώσεις για άτομα του περιθωρίου, όταν προσωπικότητες που έχουν προσφέρει για την πόλη και έχουν θυσιαστεί για αυτή όπως ο Διονύσιος ο Σκυλόσοφος, ο Χατζηπέτρος, ο Στουρνάρας και πολλοί άλλοι μένουν στην αφάνεια;
Πως επιτρέπει ο Δήμος την κακοποίηση της ιστορίας, όταν από πληροφορίες, το εγχείρημα που θα παρουσιαστεί εκτυλίσσεται και στο Βαρούσι όπου δήθεν ο Σακαφλιάς είχε ερωτικές ιστορίες;
Είναι δυνατόν ένας κατάδικος, από άλλη πόλη μάλιστα, να έχει οποιαδήποτε σχέση με το Βαρούσι αλλά και με άλλες συνοικίες της πόλης εφόσον κρατείται;
Βέβαια «το άρχειν ήδιστον» κατά τον Αριστοτέλη.
Θα πρέπει όμως μια Δημοτική Αρχή, αγόγγυστα να υποκύπτει στις οποιεσδήποτε απαιτήσεις προκειμένου να εξασφαλίσει στηρίγματα και μάλιστα για θέματα τα οποία της έχουν εξηγηθεί ποιες είναι οι αληθινές τους πλευρές;
Νομίζουμε ότι για να ασκείται σωστά μια εξουσία θα πρέπει να ελέγχονται τα πάντα πριν βγουν στη δημοσιότητα και πριν γίνουν πράξη. Η γνώση της Ιστορίας άλλωστε είναι η πυξίδα κάθε λαού. Αυτή και μόνον αυτή ενώνει, αλλά και προστατεύει ένα λαό από τη διάπραξη λαθών που τον καταστρέφουν.
Είναι αδιανόητο να κακοποιείται η ιστορία και να ασελγεί ο οποιοσδήποτε εις βάρος της Παραδοσιακής Συνοικίας και της ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ των Τρικάλων, που είναι το ΒΑΡΟΥΣΙ.
Με την ευκαιρία αναφέρουμε και κάτι άλλο, που έχει σχέση με το Δήμο. Σε πίνακα που είχε τοποθετηθεί στην πλατεία Κιτριλάκη, κατά την περίοδο της λειτουργίας του Μύλου των ξωτικών, με τις περιοχές που θα έπρεπε να επισκεφτεί κάποιος, ήταν και το εξής: «Ενετικό κάστρο!!!». Έτσι βαφτίστηκε από τους υπεύθυνους του Δήμου το βυζαντινό Φρούριο.
Τελειώνοντας αναρωτιέται κανείς, θα αναλάβει ο Δήμαρχος την ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ για όσα ενεργούνται επί των ημερών του;

Το Δ.Σ.
Του Π.Σ. «ΤΟ ΒΑΡΟΥΣΙ»
.Γ. Το παρόν κείμενο, όπως και η επιστολή προς τον Δήμαρχο Τρικκαίων, που δημοσιεύθηκε στο χθεσινό τύπο (23-6-2015), συντάχθηκαν κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Π.Σ. «Το Βαρουσι» στις 18-6-2015.


Η Αλήθεια για τον Σακαφλιά

Γράφει ο Βασ. Πάνος

24 Ιουνίου 2015

Το Τραγούδι του Βασίλη Τσιτσάνη αναφέρεται στα δυο στενά των Τρικάλων τα οποία αφορούν το Βαρούσι (παλιά πόλη), διότι αυτός ο οικισμός ήταν τότε τα Τρίκαλα και οι πέριξ αυτού διάφοροι άλλοι μικρότεροι οικισμοί.

Και αυτός ο οικισμός συγκέντρωνε τα χαρακτηριστικά της παλιάς πόλης των Τρικάλων με την αγορά της, τα αρχοντικά της, τους οίκους ανοχής και τους περιθωριακούς και ρέμπελους παρακατιανούς ανθρώπους της.

Προς τι διαμαρτυρία ενός συλλόγου Βαρουσιωτών όπως ονομάζεται;

Θέλουν να δείξουν ότι τα παλιά Τρίκαλα ήταν μια άμωμη πόλη και κατοικούνταν από αγγέλους;

Θέλουν να δείξουν ότι οι σημερινοί κάτοικοι των Τρικάλων που κατοικούν σε αυτόν το οικισμό ότι είναι οι άσπιλοι, οι ευγενείς, οι γαλαζοαίματοι των Τρικάλων, οι οποίοι προσβάλλονται από την ιστορία των Τρικάλων, η οποία έχει καταγραφεί ακόμη και μέσα από τα τραγούδια των δημιουργών και καλλιτεχνών της;

Αυτό τουλάχιστον δείχνει η διαμαρτυρία τους.

Αντιλαμβάνονται ότι αυτό το οικιστικό κομμάτι της παλιάς πόλης των Τρικάλων πρέπει να αρνηθεί την ιστορία της.

Επειδή – θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς – κάποιοι θέλουν αυτόν τον οικισμό να τον αναγορέψουν σε Κηφισιά των Τρικάλων να τον απομονώσουν από την ιστορία του και να τον αποκόψουν από τη υπόλοιπη ζωή των Τρικάλων.

Πέρασε όμως ο καιρός για πρίγκιπες.

Και είναι μεγάλο λάθος, να θέλουν κάποιοι από τον οικισμό του Βαρουσιού να υψώσουν κάστρο γύρω τους μέσα στον ευρύτερο σημερινό οικιστικό ιστό της πόλης των Τρικάλων.

http://www.trikalapost.gr/
[/b]

Απάντηση του Π.Σ. «ΤΟ ΒΑΡΟΥΣΙ» ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΊΕΥΜΑ: «Η Αλήθεια για τον Σακαφλιά Στα Τρίκαλα στα δυο Στενά».


24/06/2015

Εκδοχή από την» Τρικαλινή Εκφραση»

Μια άλλη εκδοχή βρήκαμε στο περιοδικό «Τρικαλινή Εκφραση» (Αυγουστος – Ιούλιος 1994) του Βασίλη Πάνου.

“Δεν σκοτώσανε το Σακαφλιά στα Τρίκαλα στα δυο στενά, αλλά στη «Στενή», καθότι δεν έβγαινε άσμα με το «Στενή», και ο μεγάλος Τσιτσάνης το είπε στενά.
Σύμφωνα με διαδόσεις της πιάτσας «Στενή» ήταν ένας στενός διάδρομος που οδηγούσε σε ένα μικρό τεκέ, εκεί όπου οι μάγκες και τα ντερβισόπαιδα φουμάραν το «καλό πράμα». Διότι παλιά ήταν πιο προχωρημένοι οι φύλακες και οι διευθυντές των φυλακών, διότι διέθεταν και ειδικούς τεκέδες. Και σύμφωνα πάντα με ανθρώπους της πιάτσας το «πράμα» δεν ήταν και τόσο «καθαρό», και έτσι έγινε το φονικό”.

ΠΗΓΉ: sakaflias.blogspot.gr


Ο Σακαφλιάς του Βασίλη Τσιτσάνη

Του Βασίλη Πάνου

Και απάντηση του περιοδικού «Τρικαλινή Έκφραση» στο Π.Σ «Το Βαρούσι»

25/06/2015

Στο τραγούδι του Βασίλη Τσιτσάνη «Στα Τρίκαλα στα δυο Στενά» το υπόβαθρό του βασίζεται σε μια αληθινή ιστορία. Την ιστορία και όλα τα περιστατικά αυτής της δολοφονίας που απασχόλησε τόσο τον ελληνικό τύπο, όσο και τον τύπο και την κοινωνία των Τρικάλων την παραθέτει στο βιβλίο του ο Δημήτριος Τσιγάρας, «Ο Θρυλικός Σακαφλιάς» έκδοση 2008.
Ο Βασίλης Τσιτσάνης παίρνει αυτή την τραγική ιστορία και την μετουσιώνει, παίρνοντας υπόψη του ορισμένα κοινωνικοπολιτικά χαρακτηριστικά των πρωταγωνιστών της, δίνοντας τους συγχρόνως μια νέα ιδεολογική και κοινωνιολογική προέκταση. Ο ήρωας του Τσιτσάνη λέγεται Σακαβλιάς – Σακαφλιάς.
Έχει μια μικρή ομοιότητα με το όνομα του θύματος αυτού του στυγερού και αποτρόπαιου εγκλήματος, αλλά ο ήρωας του τραγουδιού είναι o ήρωας του Βασίλη Τσιτσάνη, ο οποίος τον ντύνει με τα δικά του κοινωνικοπολιτικά χαρακτηριστικά της εποχής και τα ιδεολογικά χαρακτηριστικά της δικής τους κοινωνικής προέλευσης και του κοινωνικού περίγυρου που συναναστρέφεται.
Ο ήρωας του είναι, ο Μάγκας, είναι το καλό και ντερβίσικο-Λεβέντικο παιδί, δεν είναι ο ψευτόμαγκας και ο κουτσαβάκης και ο μπράβος φασίστας παρακρατικός.
Ο Σακαφλιάς του Τσιτσάνη είναι χαρακτηριστικός τύπος των Τρικάλων εκείνης της εποχής. Άντρας και Λεβέντης-Μάγκας με τα όλα του. Ο Τσιτσάνης γνωρίζει από νωρίς την ψεύτικη και υποκριτική αστική τάξη-ένα μέρος της- των Τρικάλων. Η οποία φυσικά τον απορρίπτει και τον ίδιο και την θεματολογία του.
Αυτό που κάνει και σήμερα μια μικρή υποκριτική τάξη των Τρικάλων.
Αυτό ενοχλεί στο έργο του Βασίλη Τσιτσάνη. Ότι αναγορεύει χαρακτήρες και ήρωες της καθημερινής ζωής.
Ο ήρωας του Βασίλη Τσιτσάνη είναι αληθινός με την έννοια του μύθου.
Σε όλους τους αρχαιοελληνικούς μύθους το υπόβαθρό τους είναι απείρως πιο τραγικό και αποτρόπαιο.
Αλλά ο ποιητής, ο μυθοπλάστης, ο καλλιτέχνης τον μετουσιώνει σε αλήθεια της ζωής.
Στο τραγούδι του Βασίλη Τσιτσάνη είναι συμπυκνωμένες αλήθειες για τους αγνούς και αυθεντικούς ανθρώπους που συναναστρέφεται γύρω του και δεκάδες από αυτούς πέφτουν μπαμπέσικα από τους μπράβους κάθε λογιών οργανώσεων, παρακρατικών αρχών και εξουσιών, αλλά και των παθών των ιδίων.
Και ο έρωτας είναι απαγορευμένος στα χρόνια του και η προδοσία πανταχού παρών. Και η εξουσία είναι βάρβαρη και αυταρχική και φασιστική στα χρόνια του και εκφαυλίζει και εκφασίζει μια ολόκληρη κοινωνία.
Οι άνθρωποι του περιθωρίου(οι μη διαπλεκόμενοι με τις αρχές και τις εξουσίες), οι ρέμπελοι, οι εργάτες, οι πρόσφυγες αντιστέκονται προβάλλοντας έναν άλλο τρόπο ζωής και τον εκφράζουν μέσα από το είδος του τραγουδιού που καθιερώθηκε ως ρεμπέτικο και αργότερα ως λαϊκό.
Στα Τρίκαλα στα ΔΥΟ στενά αναφέρεται το τραγούδι του Βασίλη Τσιτσάνη και τα στενά τότε στα Τρίκαλα υπήρχαν μόνο στον οικισμό της παλιάς πόλης. Οι άλλοι οικισμοί των Τρικάλων ήταν διάσπαρτοι και ανοιχτοί από πολλές μεριές.
Εκεί ήταν τα χάνια και τα καπηλειά που σύχναζαν οι νταήδες κουτσαβάκηδες και τα πραγματικά λεβεντόπαιδα-μάγκες εκείνης της εποχής. Δυο είδη ανθρώπων με διαφορετική νοοτροπία. Οι κουτσαβάκηδες επιστρατεύονταν από ανθρώπους που ασκούσαν μια κάποια εξουσία(οικονομική-πολιτική-κοινωνική) και όχι μόνο, για να «φάνε» τα ντερβέσικα καλά παιδιά, ακόμη και τα παιδιά που ερωτεύτηκαν μια πλούσια κόρη ή ακόμη και ανθρώπους με διαφορετικές σεξουαλικές συμπεριφορές.
Ο Τσιτσάνης σηματοδοτεί με τα ΔΥΟ στενά τον πρώτο αστικό χώρο της παλιάς πόλης που συνήθως πάντα ένα μέρος των αστικών ιστών των πόλεων διαπλέκονται με την εξουσία και είναι αντιδραστικοί. θέλει να σηματοδοτήσει και τη στενο-κεφαλιά υποκριτών αστών και μικροαστών που κινούνται πολλές φορές στα στενά και στα σκοτεινά δρομάκια των πόλεων και των στενών διαδρόμων της εξουσίας και καταπιέζουν και καταδιώκουν όλους τους «διαφορετικούς».
Που καταδιώκουν κάθε αυθεντική και λαϊκή δημιουργία, όπως κατεδίωκαν και εκείνον.
Αυτό είναι ένα δεύτερο μέρος από το κοινωνικοπολιτικό υπόβαθρο που εμπνέει τον Βασίλη Τσιτσάνη στα περισσότερα έργα του. «Στα Τρίκαλα στα ΔΥΟ στενά σκοτώσανε τον Σακαφλιά».
Με τα Τρίκαλα στα ΔΥΟ στενά, ο Βασίλης Τσιτσάνης δίνει ξεκάθαρα τη σημειολογία του αντιδραστικού και υποκριτικού, ενός μέρους, του αστικού ιστού των Τρικάλων της παλιάς πόλης.
Υπήρξαν και υπάρχουν δολοφονίες μέσα στις φυλακές, αλλά είναι απλά περιστατικά-κομμάτια και συστατικά του κοινωνικού υπόβαθρου στην σκέψη του Βασίλη Τσιτσάνη για να προεκτείνει την έμπνευσή του σε εκείνο που πρέπει περίτεχνα να καλύψει.
Οι μύθοι και πολλά τραγούδια είναι καλυμμένες αλήθειες για αυτό αγγίζονται μόνο από την ψυχή του ανθρώπου και δικαίως ο ελληνικός λαός και όχι μόνο, έχει αγγίξει με την ψυχή του τα τραγούδια του και λατρεύει τον Βασίλη Τσιτσάνη.
Ο δημιουργός της «Συννεφιασμένης Κυριακής», δεν έγραψε απλά ένα τραγούδι για μια συννεφιασμένη Κυριακή, αλλά για μια Συννεφιασμένη Ελλάδα.
Ο Βασίλης Τσιτσάνης δεν έγραψε το τραγούδι «Στα Τρίκαλα στα Δυο Στενά» απλά για ένα ντερβίσικο καλό παιδί των Τρικάλων, αλλά για όλα τα ντερβίσικα-Λεβέντικα καλά παιδιά της Ελλάδας που πέφτουν μπαμπέσικα, όπως πρόσφατα έπεσε και «φάγανε» μπαμπέσικα τον Παύλο Φύσσα.


Βασίλης Πάνος

rikaladay.gr

Απάντηση του περιοδικού «Τρικαλινή Έκφραση» στον Π.Σ «Το Βαρούσι»

Ο Π.Σ «Το Βαρούσι» χρησιμοποίησε ένα απόσπασμα του περιοδικού μας: «Τρικαλινή Έκφραση» με υπεύθυνο τον Βασίλη Πάνο αλλά δεν παρουσίασε όλο το απόσπασμα (είχε βέβαια την πηγή και όποιος ήθελε μπορούσε με κάποιο κόπο να την ανατρέξει) αλλά η πρώτη εντύπωση έμεινε ότι άλλα έλεγε ο Βασίλης Πάνος το 1994 και άλλα λέει σήμερα, παραθέτουμε το επίμαχο μικρό σατιρικό δημοσίευμα το οποίο το υπογράφει ο Τάκης ο Χοντρός, ο οποίος δεν έχει σημασία ποιος είναι ο Τάκης ο Χοντρός, αλλά ότι το κομμάτι αυτό είναι ένα σατυρικό δημοσίευμα και σατιρίζει «διασκεδάζει» όλη αυτή τη φιλολογία εκείνης της εποχής περί των «στενών» και της «στενής», είναι καταφανέστατο αυτό.

Άλλωστε τα λίγα τεύχη της «Τρικαλινής έκφρασης» που κυκλοφόρησαν, τα περιεχόμενά του είχαν το ίδιο σατυρικό ύφος. Το περιοδικό δεν ήταν ιστορικής έρευνας, σατίριζε διάφορα δημοσιεύματα των ημερών και πιστεύαμε ότι κανείς δε θα το έπαιρνε σοβαρά από ιστορικής απόψεως.
Κάναμε φαίνεται λάθος, και το αναγνωρίζουμε, κάποιοι φαίνεται το πήρανε σοβαρά.

“Δεν σκοτώσανε το Σακαφλιά στα Τρίκαλα στα δυο στενά, αλλά στη «Στενή», καθότι δεν έβγαινε άσμα με το «Στενή», και ο μεγάλος Τσιτσάνης το είπε στενά.
Σύμφωνα με διαδόσεις της πιάτσας «Στενή» ήταν ένας στενός διάδρομος που οδηγούσε σε ένα μικρό τεκέ, εκεί όπου οι μάγκες και τα ντερβισόπαιδα φουμάραν το «καλό πράμα». Διότι παλιά ήταν πιο προχωρημένοι οι φύλακες και οι διευθυντές των φυλακών, διότι διέθεταν και ειδικούς τεκέδες. Και σύμφωνα πάντα με ανθρώπους της πιάτσας το «πράμα» δεν ήταν και τόσο «καθαρό», και έτσι έγινε το φονικό”.
Και συνεχίζει το απόσπασμα με το εξής ποιηματάκι:

Το «πράμα» δεν ήταν καθαρό
και έγινε το φονικό
Το Σακαφλιά σκοτώσανε
και κάτω τον ξαπλώσανε
Ήταν το πιο καλό παιδί
τον έφαγε η φυλακή
Ήταν ντερβίσικο παιδί
τον μαχαιρώσαν στην «στενή».

Αυτό κυκλοφόρησε στη φυλακή πριν βγάλει ακόμη ο Τσιτσάνης το τραγούδι, πάντα βέβαια από διαδόσεις της πιάτσας. Μετά ο στίχος βγήκε από τη φυλακή και κυκλοφόρησε στους καφενέδες, και ειδικά στα “ταμπάκικα” στα “καρβουνιάρικα” πίσω από τον ΟΤΕ και στο υπόγειο του “Μαμάλα”.
Τάκης ο Χοντρός.
Περιοδικό «Τρικαλινή Έκφραση»
rikaladay.gr
Επιστροφή στην κορυφή
Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών Αποστολή προσωπικού μηνύματος Αποστολή email
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:   
Δημοσίευση νέας  Θ.Ενότητας   Απάντηση στη Θ.Ενότητα    www.agapo.gr Αρχική σελίδα -> Tσιτσάνης Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Σελίδα 1 από 1

 
Μετάβαση στη:  
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ' αυτή τη Δ.Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ.Συζήτησης


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Hellenic (Greek) by Alex Xenias
AllSat 20  - hedonism - 2006