Home » Ιστορία » Όλα ξεκίνησαν απ΄έναν κρίνο ;

Όλα ξεκίνησαν απ΄έναν κρίνο ;

ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ-ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ

Κανείς από όλους εκείνους που έκαναν τον χριστιανισμό θρησκεία και την υπηρετούν με διάφορους τρόπους, πολλές φορές και σαν υπάλληλοι ενός κράτους, δε μιλάνε ποτέ για το πολιτικό και κοινωνικό μήνυμα του χριστιανισμού.

Ποιο ήταν το μήνυμα του γιου της Μαρίας από τη μικρή Βηθλεέμ, ενός άσημου και άγνωστου ξυλουργού που αναστάτωσε την Ιουδαία με την εμφάνισή του από το πουθενά.

Καταρχήν δεν ήταν από το πουθενά.

Για τις συνθήκες γέννησής του, όσοι το μήνυμά του το έκαναν θρησκεία, περιορίζονται μόνο στον θαυματουργό τρόπο γέννησής του, πλέκοντας διάφορες διηγήσεις, δανειζόμενες περιστατικά από παλαιότερες θρησκείες  μόνο και μόνο για τις ανάγκες μιας θρησκείας που χρειάζεται θαύματα για να πείσει τους πιστούς της να την ακολουθήσουν.

Η πραγματικότητα όμως για τη γέννηση του Ιησού από τη Ναζαρέτ απ΄ένα μικρό και άσημο χωριό της Γαλιλαίας, μια άκρως πολιτισμική περιοχή, με πολλές επιρροές άλλων λαών, με έντονο το ελληνιστικό στοιχείο, ήταν πλούσια σε επαναστατικά γεγονότα.

Σε αντίθεση με την Ιουδαία που κυριαρχούσε  ο εβραϊκός πληθυσμός και ο θρησκευτικός εθνικισμός και ήταν η έδρα της θρησκευτικής λατρείας τους, ο Μέγας ναός του Σολομώντα, έδρα του ιερατείου τους, που αποτελούσε την ανώτατη αρχή εκείνα τα χρόνια που η ευρύτερη περιοχή πολλών λαών αποτελούσε επαρχία της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.

Οι βασιλίσκοι της κάθε περιφέρειας ήταν  εγκάθετοι της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.

Η Γαλιλαία λόγω της πολιτισμικής σύνθεσης αποτελούσε την επαρχία και το λίκνο των περισσότερων ένοπλων εξεγέρσεων και όχι μόνο, έναντι των Ρωμαίων. Για αυτό το λόγο είχε συγκεντρώσει το λυσσαλέο μένος του Μέγα Ηρώδη που κατέστειλε κάθε εξέγερση, πνίγοντάς τες στο αίμα. Μέχρι και νήπια κατέσφαξε ο Ηρώδης προκειμένου να σταματήσει οποιανδήποτε γέννηση μελλοντικού διεκδικητή της εξουσίας του.

Ο Ηρώδης δολοφόνησε-σ΄ ένα από τα συνηθισμένα του πογκρόμ- τον πατέρα του Ιωάννη που αργότερα τον βρίσκουμε στον Ιορδάνη ποταμό ως αρχηγό ενός νέου κινήματος.  Ο Ιωάννης συγγενεύει με τον Ιησού και των δυο οι μητέρες τους είχαν συγγενική σχλεση και γνωρίζονται και επικοινωνούσανε κατά διαστήματα. Η οικογένεια του Ιωάννη κρύβεται για μεγάλο διάστημα από τις διώξεις που έχει εξαπολύσει ο Ηρώδης, το ίδιο και η οικογένεια του Ιησού.

Η ζωή του Ιωάννη μετά τη δολοφονία του πατέρα του είναι πολύ άγρια και μαρτυρική, όπως όλων των καταδιωκόμενων.  Άρα, τα δυο παιδιά, Ιησούς και Ιωάννης ζουν και μεγαλώνουν κάτω από ένα συνεχές κλίμα τρομοκρατίας, καταδιωκόμενοι. Δεν είναι δυνατόν μέσα σε τέτοιες συνθήκες ζωής να μην είχαν πολιτικοποιηθεί  τα δύο παιδιά και να μην γνωρίζανε τι γίινόταν γύρω τους.

Άλλωστε, τη βλέπουμε την πολιτικοποίησή τους αργότερα, όταν τους ξανασυναντάμε ενήλικες και ώριμους πια.

Αν όλα αυτά γίνονται στην Γαλιλαία, στο λίκνο του θρησκευτικού εθνικισμού στην Ιουδαία απλώνεται απειλητικά το κίνημα κοινοκτημοσύνης των Εσσαίων. Κοινότητες οι οποίες είχαν οργανωθεί, όπως θα λέγαμε σήμερα κομμουνιστικά  και διοικούνταν από ένα δωδεκαμελές συμβούλιο, στην Ιουδαία και τη Γαλιλαία.

Οι κοινότητες κοινοκτημοσύνης ήταν δυο ειδών. Άλλες ήταν οργανωμένες από οικογένειες και άλλες από άνδρες μόνο. Είχαν όμως ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, ήταν οπλισμένες αμυντικά, άλλοτε φανερά και άλλοτε καλυμμένα. Οι κομουνιστικές κοινότητες των Εσσαίων κατηγορούσαν ευθέως τη θρησκευτική ηγεσία της Ιερουσαλήμ, ως νόθα και ως υπηρέτη των ρωμαϊκών συμφερόντων.

Για να συμπληρώσουμε το σκηνικό εκείνης της εποχής να σημειώσουμε την ύπαρξη, κυρίως στην Ιερουσαλήμ, αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις, το κίνημα των αναρχοαυτόνομων, τους «Ζηλωτές», όπως ονομάζονταν, που εκτελούσαν ιθύνοντες Ρωμαίους και άλλους σημαίνοντες και διαπλεκόμενους με την εξουσία.

Οι Ρωμαίοι γνώριζαν όλες αυτές τις ομάδες που απειλούσαν με την παρουσία τους την ρωμαϊκή κυριαρχία για αυτό το λόγο είχαν θεσπίσει πολύ βάρβαρα μέσα για την εξόντωσή τους, όπως ήταν η σταύρωση με πολλά άλλα βασανιστήρια.

Οι εγκάθετες πολιτικές και θρησκευτικές αρχές βοηθούσαν πάντοτε τους Ρωμαίους να απαλλαγούν από αυτές τις επαναστατικές ομάδες με οποιοδήποτε τρόπο.

Άρα, κανείς από τους πρωταγωνιστές του μετέπειτα κινήματος του χριστιανισμού δεν ήταν από το πουθενά και ότι όλα ξεκίνησαν από έναν κρίνο.

ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΠΟΛΙΝ